Oferta powitalna w Fortunie: 3x zakład Bez ryzyka na start – bez konieczności obrotu! >>
Anwil poza konkurencją
Platforma Emocje.tv to tradycyjnie temat gorących dyskusji i – bardzo często – pretensji kibiców, o jakość obrazu i realizacji, czy koszty. Ale też miejsce, które nie miało konkurencji i na jakie byliśmy skazani. Mamy dane na temat faktycznego zainteresowanie widzów tym kanałem transmisji meczów PLK.
W ubiegłym sezonie 2022/23 średnia oglądalność meczu ekstraklasy na platformie Emocje.tv wyniosła 1580 widzów – wynika z danych Orlen Basket Ligi. Nie jest to liczba szczególnie imponująca, delikatnie rzecz ujmując. Tym niemniej warto zauważyć, że to postęp w porównaniu z zainteresowaniem rok wcześniej – w rozgrywkach 2021/22 średnia oglądalność wynosiła zaledwie 872 osoby na mecz. Z kolei jeszcze wcześniej, w sezonie 2020/21 było to 1314 oglądających jedno spotkanie.
Zdecydowanie najpopularniejszą drużyną wśród widzów był Anwil Włocławek – jego mecze na Emocjach śledziło średnio po 2947 osób, czyli dwukrotnie więcej od średniej ligowej. Na liście 10 najpopularniejszych transmisji w sezonie (jest poniżej) aż 7 razy występują mecze z udziałem drużyny Przemysława Frasunkiewicza!
Trójmiasto się nie ogląda
W czołówce popularności na Emocje.tv, choć już wyraźnie za Anwilem, są również: King, Czarni, Spójnia, Stal i Śląsk. Kto budził najmniejsze zainteresowanie? Najmniej osób miało ochotę na oglądanie transmisji z meczów Trefla Sopot (zaledwie 1110 na mecz). Niewiele lepiej, wyraźnie poniżej ligowej średniej, wypadają też MKS Dąbrowa, Arka Gdynia, Astoria i Start Lublin.
Średnia oglądalność meczów drużyn PLK w Emocje.tv w sezonie 2022/23
Pewnym zaskoczeniem może być ostatnie miejsce Trefla Sopot, który przecież gra w lidze od lat i wcale nie ma słabej drużyny. Nieco dziwi miejsce Legii, dopiero w środku stawki. Stal, nie znając tych oficjalnych danych, raczej typowalibyśmy powyżej Spójni. Widać, że swoją grupę kibiców już od pierwszego roku w PLK ma Sokół Łańcut, nieźle na tle stawki (patrząc na wyniki w zeszłym sezonie) prezentuje się oglądalność Pierników. Oto pełna lista:
1. Anwil Włocławek – 2947
2. King Szczecin – 1935
3. Grupa Sierleccy Czarni Słupsk – 1918
4. PGE Spójnia Stargard – 1779
5. BM Stal Ostrów Wielkopolski – 1741
6. WKS Śląsk Wrocław – 1664
7. Arriva Twarde Pierniki Toruń – 1652
8. Legia Warszawa – 1571
9. Rawlplug Sokół Łańcut – 1412
10. Enea Zastal BC Zielona Góra – 1334
11. Tauron GTK Gliwice – 1329
12. Polski Cukier Start Lublin – 1311
13. Enea Abramczyk Astoria Bydgoszcz – 1270
14. Suzuki Arka Gdynia – 1266
15. MKS Dąbrowa Górnicza – 1138
16. Trefl Sopot – 1110
Top 10 najbardziej oglądanych w Emocje.tv meczów sezonu 2022/23:
Poza totalną dominacją Anwilu widać też popularność transmisji z udziałem Czarnych. Zespół ze Słupska w zestawieniu najpopularniejszych meczów w Internecie pojawia się aż czterokrotnie.
Grupa Sierleccy Czarni Słupsk – Anwil Włocławek – 4441
PGE Spójnia Stargard – Anwil Włocławek – 4419
Anwil Włocławek – Enea Abramczyk Astoria Bydgoszcz – 3631
Arriva Twarde Pierniki Toruń – Grupa Sierleccy Czarni Słupsk – 3507
Polski Cukier Start Lublin – Anwil Włocławek – 3290
Anwil Włocławek – Rawlplug Sokół Łańcut – 3140
WKS Śląsk Wrocław – Grupa Sierleccy Czarni Słupsk – 3071
Anwil Włocławek – Suzuki Arka Gdynia – 3008
Anwil Włocławek – Tauron GTK Gliwice – 2646
Grupa Sierleccy Czarni Słupsk – Enea Zastal BC Zielona Góra – 2586
Emocje transmitowały też kilka ćwierćfinałowych meczów playoff i wówczas padły najlepsze wyniki w sezonie – mecz numer 1 King vs. Anwil oglądało 6405 widzów, a numer 2 tej serii 6372.
Transmisje dla (prawie) nikogo
Najgorzej oglądanym meczem, z tych, które oferowały Emocje, był pojedynek Kinga Szczecin z Arką Gdynia, na który w czwartek, 5 stycznia, skusiło się zaledwie 464 odważnych.
Pięć najsłabiej oglądanych transmisji PLK w Emocje.tv, sezon 2022/23:
King Szczecin – Suzuki Arka Gdynia – 464
MKS Dąbrowa Górnicza – King Szczecin – 475
PGE Spójnia Stargard – Polski Cukier Start Lublin – 595
Enea Abramczyk Astoria Bydgoszcz – Legia Warszawa – 597
MKS Dąbrowa – Suzuki Arka Gdynia – 603
Już jutro na łamach www.super-basket.pl pełne, oficjalne dane o frekwencji we wszystkich halach i na wszystkich meczach PLK w ubiegłym sezonie. Będzie ciekawie!
Składy, nazwiska, transfery – nowy sezon w PLK – zobacz TUTAJ>>
2 komentarze
Jak znam życie, to kibice Anwilu stanowili większą część widowni również w pozostałych spotkaniach. Skoro ktoś już kupował miesięczny dostęp do usługi, to oglądał to co było;)
tylko że Sląsk prawie w każdej kolejce był pokazywany w Polsacie, więc nikt za to specjalnie nie płacił skoro można było zobaczyć w tv